In deze economisch zware tijden hebben veel bedrijven het moeilijk. Consumenten kopen minder, marges komen onder druk te staan door toenemende concurrentie en door het internet en ondernemers moeten werknemers ontslaan. De focus is bij veel ondernemers komen te liggen op overleven in plaats van groeien. Maar er zijn ook bedrijven die juist wel groeien in dit soort tijden. Wil je ook weten wat je moet doen om juist te groeien in tijden van crisis? Wij maken gebruik van bewezen marketingstrategieën om te zorgen voor:
- Meer winst.
- Meer leads.
- Hogere conversie van leads naar sales.
- Meer winst per klant.
Om te bepalen waar op dit moment de grootste obstakels en de grootste kansen liggen, voeren we eerst samen met jou een groeiscan uit. Hierbij nemen we verschillende onderdelen van je bedrijf onder de loep (met nadruk op marketing en sales). Hieruit volgt een groeiplan waarin precies voor jou staat wat nu moet gebeuren om verder te groeien. In dit plan komen alleen stappen waar jij zelf voor de volle 100% achter staat.
Daarbij kijken we ook naar wat je als bedrijf al doet mbt online marketing en andere internetmarketing gerelateerde strategieën en tactieken, waaronder:
- SEO (zoekmachineoptimalisatie) – je hebt niets aan een website als deze via zoekmachines zoals Google niet gevonden wordt voor de juiste zoektermen. Wij helpen bij het vaststellen van deze zoektermen en de benodigde optimalisatie om prominent zichtbaar te zijn in de zoekresultaten.
- Conversieoptimalisatie op website – meer bezoekers op je website heeft geen zin, als bezoekers geen klanten worden. We doen een scan van je website om na te gaan wat er gewijzigd kan of moet worden om van bezoekers klanten te maken.
- Social Media – 47% van de mensen geeft aan producten gekocht te hebben vanwege vermeldingen op social media. Facebook heeft inmiddels bijna 8 miljoen leden, waarvan meer dan 6 miljoen dagelijks Facebook bezoeken. Wij helpen je om hier optimaal gebruik van te maken.
- Mobiel marketing – de verwachting is dat in 2015 meer mensen je producten en diensten zoeken via mobiele apparaten zoals tablets en smartphones dan via een PC. Hoe ziet jouw website eruit op een kleiner scherm? 4,6 miljoen bekijken Facebook via een mobiel apparaat. Maak je optimaal gebruik van de mogelijkheden van deze technologie?
- Reputatiemanagement – 58% van de mensen kijkt eerst online voordat ze overgaan tot aanschaf van een product of dienst. 70% van de mensen vertrouwt recensies van klanten die ze online lezen. 80% van de mensen geeft aan niet tot aanschaf over te gaan en naar een concurrent te gaan als ze een slechte recensie lezen. Reputatiemanagement is een must!
- Local marketing – Google heeft aangegeven dat 20% van de zoekacties op het internet gerelateerd zijn aan locaties (bijvoorbeeld “loodgieter amsterdam”). Google heeft zelfs pagina’s aangemaakt om bedrijven hierbij te helpen, maar slechts 15% maakt hier echt gebruik van. Wij helpen je om prominent aanwezig te zijn in de zoekresultaten, ook voor de lokale zoekacties.
- Adverteren – adverteer je op dit moment via Google AdWords of Facebook Ads? Wij analyseren je advertenties en laten zien waar winst te boeken is, zodat je uiteindelijk meer uit je advertentiebudget haalt. Soms kunnen kleine wijzigingen in een advertentie (of targeting) al ervoor zorgen dat je minder betaalt voor je advertenties en een hogere return on investment realiseert.
We hebben specialisten op al deze gebieden (coaching, consultancy en implementatie) en onze consultants kunnen je adviseren in wat voor jou nu het meest relevant is om te groeien. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.